Wereldberoemd werd hij: de brug in het Italiaanse Genua toen hij In 2018 instortte. Binnen 2 jaar was er een nieuwe gebouwd. Mét onderdelen van Holga Metaaltechniek uit Doetinchem, die een ramp zoals destijds nu helpen voorkomen.
Wat was er nodig?
Het Tsjechische bedrijf dat de nieuwe brug ontwikkelde wilde dat deze bij trillingen een signaal zou afgeven en automatisch zou afsluiten voor alle verkeer. Dit vroeg om draaidelen; een soort kleine staafjes aan een stuk metaal. Dóór die staafjes moesten sensoren lopen die de trillingen zouden registreren.
Doordacht ontwerp
Het grootste risico dat er speelde: bij montage van de draaidelen zouden deze onnauwkeurig worden. Hiervoor zocht de bouwer een oplossing. Als expert in moeilijke technische vraagstukken vónden wij die oplossing. Hoe? Dankzij een combinatie van frezen, draadvonken en laserlassen. Zo lukte het uiterst kleine gaatjes in de draaidelen te krijgen, die we daarna freesden en netjes afbraamden. In totaal meer dan 100 onderdelen van onze hand zitten nu in (de pilaren van) de brug.
Deze bewerkingen pasten we toe:
Frezen
Draadvonken
Laserlassen
Interessant!